Sağlık

Gelecek için endişeleniyor musun? İşlemek çok kolay!

Meslek, aile, sağlık ve gelecekle ilgili mali konular gibi çeşitli alanlardaki sorumluluklar, hedefler ve beklentiler, bazen büyüklüğü, bazen de belirsizliği nedeniyle baş edilmesi zor bir hal alabilir. Bireylerin gelecekle ilgili belirsizlikler ve olası olumsuz düşünceler nedeniyle yaşadığı kaygı ve gerginlik, gelecek sorununu da beraberinde getirmektedir. Hiwell Online Terapi Platformu klinik psikologları gelecek korkusuna neden olan faktörler ve bu durumla baş edebilmek için yapılması gerekenler hakkında bilgiler verdi.

İnsanların ilişkiler, iş hayatı veya ekonomi gibi hayatın farklı alanlarında neler olacağını merak etmesi oldukça yaygındır. Bireyin gelecekle ilgili hayatını nasıl sürdüreceğini iddia edemediği ve onun üzerinde hiçbir kontrolünün olmadığını düşündüğü durumlarda ortaya çıkan yoğun kaygıya gelecek kaygısı denir. Gelecekteki olayları günler hatta aylar öncesinden düşünmek endişe düzeyini artırabilir.

Kaygı ve türleri hakkında açıklamalarda bulunan Hiwell Online Terapi Platformu klinik psikologları, geleceğin telaşının birden fazla ya da tek bir nedenden dolayı hissedilebileceğini belirterek sorunun analizine yönelik öneriler paylaştı.

 

GELECEK İÇİN ÖFKELİ, ‘DAĞITILMIŞ KAYGI BOZUKLUĞU’NA EŞLİK EDER

Kaygının alt türleri olduğundan ve bireylerin pek çok konuda paniğe kapılabileceğinden bahseden Hiwell Online Terapi Platformu klinik psikologları, acelenin geleceğe yönelik olmasının yanı sıra sürekli gelecekten korkmanın bambaşka bir tür olduğunu söylediler. sorun. Gelecek kaygısının “Yaygın Kaygı Bozukluğu” gibi bir kaygı sorununa sıklıkla eşlik ettiğini vurgulayan klinik psikologlar, gelecek telaşının yaşandığı durumlar hakkında şunları açıkladı:

  1. Belirsizlik:insanlar da , Tüm canlılar gibi o da kendini imanda hissetmek ister. Bir kişinin şu anki veya gelecekteki durumuyla ilgili belirsizlik, ihtiyaçlarının karşılanıp karşılanmayacağı konusunda endişe yaratabilir.
  2. Değişim ve Dönüşümün Yüzü:Dünyanın sürekli gelişmesi ve değişmesi ile birlikte günümüzde pek çok   farklı faktör gelecek kaygısını besliyor. Bu değişim ve gelişime uyum sağlamaya çalışmak, ihtiyaçların karşılanması telaş seviyesinin artmasına etki etmektedir.
  3. Çözülmesi gereken yaşa bağlı krizler:Dünyaca ünlü bilim insanı Erik Erikson’a göre gelişim bir ömür boyu devam eder ve hayatın her döneminde çözülmesi gereken krizler vardır.
  4. Ergenlik ve Yetişkinlik: Ergenlikte kimlik karmaşası; İlk yetişkinlik döneminde cinsel, sosyal ve profesyonel bir kimlik oluşturma, romantik bağlar ve bağlar, omurgada değerli kriz dönemlerini oluşturur.   Yetişkinlik döneminde birey, yaşamının sorumluluğunu üstlenir ve toplumda bir yer edinir. Bunun için de gelecek nesli yaratmak ve yönlendirmek adına üretken olmaya çalışırlar. Bu durum farkında olmasalar da kişide gerginlik ve endişe yaratabilir.
  5. Krizleri çözmek: Tüm bu geçiş dönemleri birer kriz olsa da, barış içinde yaşamaya devam edebilmek için bu sorunları ve nasıl çözüldüğünü anlamak önemlidir. Maddi ve eğitimsel zorluklar, günlük hayatı etkileyen siyasi sorunlar, çocukluktan itibaren çaba gerektiren durumlar; Bireyler, kimlik oluşturma, yakın romantik bağlantılar kurma ve üretken olma becerilerini geliştirme sürecinde değerli risk faktörleri olabilir. Risk faktörleriyle baş etmede kaynakların sınırlı olması ve bu faktörlerin kişinin kendi çabasıyla düzeltilemeyecek olması da geleceğe yönelik telaşın artmasında oldukça etkilidir.
  6. Kritik Dönemlerde Karşılaşılan Sorunlar:Sosyal statü, ekonomik durum, eğitim ve üretkenlik gibi bireyin omurgasının değerli unsurlarını baltalayan durumlar, korku düzeyini artırmaya yeterlidir.

 

GELECEĞİ ÖFKEDEN GEÇİRMEK İÇİN 5 ÖNERİ

Hayatın kontrol edilemeyen yönlerinin bireylerde gelecek endişesi uyandırdığını ve kişisel olarak kaygıyla baş etmek için kullanılan davranış durumlarına uyum sağlamanın faydalı olduğunu söyleyen Hiwell Online Terapi Platformu klinik psikologları, hayatın koşuşturmasını aşmak için çok faydalı önerilerde bulundular. gelecek:

  1. Zevk veren faaliyetlerde bulunun:bireylerin,  Sevdikleriyle vakit geçirmek, kitap okumak, müzik dinlemek ve spor yapmak kişiyi günlük yaşamdaki sorunlardan uzaklaştırmak için olumlu etkiler.
  2. Benzer endişeleri olan kişilerle paylaşın: Ortak bir iletişim telaşı olan insanlar bazen korkuyu beslese de bireyler kendilerini anlayan insanlarla bağlantı kurduklarında rahatlayabilirler. Geçmiş kaygıları olan insanlarla iletişim halinde olmak, olumsuz duygulara kapılmadan olumlu olasılıkları düşünmek ve karşılıklı destek olmak insanı rahatlatıyor.
  3. Olumsuz senaryoları tanıyın ve riskleri değerlendirin: Gelecekteki bir durumdan çok gelecekteki bir duruma ilişkin olumsuz beklentiler, olayın olduğundan daha uğursuz görünmesine ve endişe düzeyinin artmasına neden olur. Hep kötü biten senaryolar olduğunu fark edip o senaryoyu daha çok düşünüp gerçekmiş gibi yaşamak yerine yaşananları değerlendirmek gerekir. Somut işaretlere odaklanmalı ve bunların ne anlama gelebileceğine gerçekçi bir şekilde bakmalıdır.
  4. Olumlu ayrıntılara odaklanın: Bugünü değerlendirmek için var olan koşullardan bahsetmek, yaşanan ya da tanık olunan olumsuz deneyimlere odaklanmak kaçınılmaz görünebilir. Ancak insan tüm zamanını ve gücünü buna odaklanmak için harcamamalı, kendisini mutlu edecek ayrıntılara odaklanmalı ve o bahislere zaman ayırmalıdır. Bugün yaşanmadığı ve olasılıklarla dolu olduğu için geleceğe olumlu bir bakış açısıyla bakmaya özen gösterilmelidir.
  5. Profesyonel takviyeleri almayı düşünün:Gelecek sorunu, kişinin günlük hayatını her zamanki formuyla sürdürmesini zorlaştırıyor ve bireyi günlük işlerini yapamaz hale getiriyorsa uzmanlardan yardım almak ve yeni başa çıkma mekanizmaları inşa etmek yararlı olacaktır. gelecek korkusu

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*
Başa dön tuşu